Co znamená repasovené a zánovní?

Na našem e-shopu se můžeš setkat s pojmy repasované a zánovní

  • Repasovanébazarové, používané kolo, které prošlo odborným servisem tak, aby vše fungovalo jako u kola nového
  • Zánovnínové kolo na kterém původní majitel téměř nejezdil (většinou z důvodu nevhodného dárku, špatně zvolené velikosti nebo typu kola). Zánovní kolo na sobě může mít minimální oděrky způsobené převozem a manipulací, ale funkčně je ve stavu nového.

Každé naše kolo je připravené k provozu (jak repasované, tak zánovní), takže můžeš rovnou nasednout a bez starostí jezdit.

Výhody oproti novému kolu:

  • Jednoznačně nižší cena (zlomek ceny nového), takže si budeš moct za stejné peníze pořídit mnohem lépe vybavené kolo, nebo i víc kol třeba pro svou blízkou osobu a znásobit tak radost z jízdy.
  • Levnější servis a komponety než u žhavých novinek na trhu (rozdíl mezi cenou moderní 12 rychlostní kazety a cenou starší stále skvělé 10 rychlostní kazety může být až několikanásobný), takže ušetříš i na servisu.
  • Na každé kolo od nás dostaneš 24 měsíců záruky stejně jako tomu je u kol nových, tak proč utrácet za nové?
  • Každé naše kolo je unikát, takže si ho všude poznáš a budeš z něho mít mnohem větší radost než z nové tuctovky.

Nevýhody oproti novému kolu:

  • Kolo na sobě může mít oděrky a lehké známky používání, ale stejně hned po první jízdě zjistíš, že i u nového kola se objeví šrámy a alespoň budeš víc jezdit, než se o kolo bát.

Postup repasu:

  • Každé naše kolo před repasem projde důkladnou kontrolou zahrnující desítky kontrolních bodů.
  • Komponenty, které nejsou v perfektním plně provozuschopném stavu jsou vyměněny za nové. Například řetěz, při opotřebení i kazeta, převodníky i kliky, pláště, případně duše, ložiska, pedály, lanka, gripy, omotávky, sedla… U starších celoodpružených kol je provedena generálka zadní stavby zahrnující kompletní rozebrání a výměnu maziva v ložiskách, případně výměnu ložisek.
  • U každého kola je provedena generálka vidlice zahrnující rozebrání, nové mazivo, případně gufera nebo i výměna oleje a kroužků v patroně. Takto zgenerálkovaná vidlice má hladký až máslový chod a mnohdy chodí díky kvalitnějším mazivům i líp než nová. Používáme kvalitní maziva a zajišťovače šroubů (FOX, Motorex Swiss oil, R.S.P., RockShox, Loctite), které zajistí dlouhé léta spolehlivého fungování.
  • U tlumičů je proveden servis vzduchové patrony, výměna maziva, případně i repas olejové patrony a plnění dusíkem, pokud nefunguje jak má.
  • Vždy je provedena kontrola brzd, případně výměna brzdové kapaliny a v případě opotřebení destiček o více než 20% jsou vyměněny brzdové destičky za nové. V případě znatelného opotřebení brzdových kotoučů jsou i kotouče vyměněny za nové.
  • Po výsledném repasu je každé kolo podrobeno mechanikem testovací jízdou, která prověří, že je kolo připraveno pro nového majitele, bude dělat radost a fungovat jak má.

Už nám pod rukama nějakých těch tisíc kol prošlo, takže víme na co se zaměřit aby Ti kolo jezdilo.